Ogólne Warunki Sprzedaży
§1 Warunki ogólne
- Niniejsze warunki (zwane dalej OWS) dotyczą sprzedaży produktów Uniplast Sp. z o.o. Sp. komandytowa (zwanej dalej Sprzedawca) klientowi (zwanemu dalej Nabywca) i stanowią podstawę każdej transakcji sprzedaży oraz integralną część każdej zawieranej przez Sprzedawcę umowy sprzedaży. Inne ogólne lub szczególne warunki mają zastosowanie tylko za zgodą obu stron.
- Nabywca ponosi wyłączną odpowiedzialność za stosowanie i używanie dostarczonych wyrobów. W szczególności Sprzedawca nie odpowiada za doradztwo techniczne i inne podobne usługi, chyba ze jest o nich mowa w sporządzonej na piśmie umowie, podpisanej przez obie strony.
§2 Zamówienie, dostawa, ceny, płatność.
- Zamówienie może zostać złożone w formie pisemnej, za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej. Nie dopuszcza się składania zamówień drogą telefoniczną.
- Sprzedawca realizuje dostawy na warunkach DDU (DDU, Incoterms 2000) – przy zamówieniach obejmujących większe ilości towaru, lub EXW (EXW, Incoterms 2000) lub na innych warunkach uzgodnionych przez obie strony.
- Ceny towarów wyrażone w danej walucie są cenami netto. Płatność dokonywana jest w walucie ujętej w fakturze.
- Płatność ceny towarów będzie następowała zgodnie z warunkami uwidocznionymi na fakturze.
- Za datę płatności uznaje się datę uznania rachunku Sprzedawcy.
- Odsetki od opóźnienia w płatności ustala się w wysokości ustawowej. Odsetki stają się wymagalne bez wystawiania dodatkowych dokumentów księgowych.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo korekty cen ze względu na wahania kursów walut albo inne zmiany na rynku, np. zmianę cen surowców.
- Wszelkie koszty bankowe związane z realizacja płatności na rzecz Sprzedawcy obciążają Nabywcę.
- Ewentualne reklamacje nie stanowią podstawy do wstrzymania lub opóźnienia płatności.
- Towar pozostaje własnością Sprzedawcy do chwili otrzymania płatności.
§3 Broszury, katalogi, dokumenty związane z zamówieniem, dokumentacja techniczna, rysunki.
- Dane, informacje i rysunki zawarte w broszurach, katalogach, dokumentach związanych z zamówieniem, dokumentacji technicznej i innej Sprzedawcy, nie są wiążące.
- Sprzedawca nie odpowiada za prawidłowość dokumentów dostarczonych przez Nabywcę, związanych z jego zamówieniami, zwłaszcza rysunków, specyfikacji materiałów I podobnych dokumentów.
- Wszystkie niematerialne prawa własności Sprzedawcy do planów, dokumentacji technicznej i innej, jak również prawa pokrewne pozostają wyłączną własnością Sprzedawcy, z możliwością wyraźnego, pisemnego udzielenia Nabywcy określonych praw użytkowania.
§4 Terminy, opóźnienia.
- Sprzedawca dokłada starań celem dotrzymania ustalonych terminów dostaw/odbioru.
- Czas dostawy/odbioru liczony jest od chwili potwierdzenia zamówienia, spełnienia formalności wymaganych przez prawo, dokonania należnych płatności i ustalenia najistotniejszych spraw technicznych.
- Ustalone terminy dostaw ulegają odpowiedniemu przesunięciu w następujących przypadkach:
- nie otrzymania w odpowiednim czasie informacji potrzebnych do realizacji zamówienia albo zmiany tych informacje w późniejszym terminie;
- nie wywiązywania się ze swoich obowiązków umownych przez dostawców Sprzedawcy;
- przeszkody lub zdarzeń nieprzewidywalnych, których nie sposób uniknąć (między innymi zwłaszcza okoliczności siły wyższej, wojny, napięcie w stosunkach międzynarodowych, rozruchy, brak towarów, awarie, epidemie, strajki, itp.).
- W przypadku określonym w pkt. 3 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody (damnum emergens i lucrum cessans).
- Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z braku dostawy, spóźnienia dostawy, zbyt wczesnej dostawy, lub dostawy niepełnej albo dostawy większej ilości towaru niż zamówiono.
§5 Kontrola przy odbiorze, zawiadomienie o wadach (reklamacja).
- Nabywca przeprowadza kontrole dostarczonych wyrobów.
- Nabywca powiadamia o ewentualnych wadach niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 30 dni od otrzymania dostarczonych wyrobów.
- Reklamacje składane są listem poleconym, faksem lub elektronicznie.
- W przypadku reklamacji jakościowej Nabywca jest zobowiązany do dostarczenia próbek wadliwego towaru wraz z etykietą z opakowania oraz specyfikacją paletową. Sprzedawca rezerwuje sobie prawo do zbadania wad lub uszkodzeń przez pracowników Sprzedawcy lub powołanego wedle uznania Sprzedawcy biegłego po otrzymaniu reklamacji i próbek.
- Odpowiedzialność za szkody uboczne lub wynikające z utraty zysku, klientów lub inne straty w związku z wadą dostarczonego wyrobu jest wyłączona. Niniejsze ograniczenie odpowiedzialności dotyczy również odpowiedzialności umownej i ustawowej Sprzedawcy w związku ze szkodami związanymi z działaniami lub zaniechaniami prawnych przedstawicieli, załogi i przedstawicieli Sprzedawcy, jak również osobistej odpowiedzialności umownej i ustawowej tych osób.
- Zwrot towaru przez Nabywcę może zostać dokonany wyłącznie za zgoda Sprzedawcy.
§6 Rezygnacja z zamówienia, wycofanie, odrzucenie zamówienia.
- Rezygnacja przez Nabywcę z zamówienia wymaga zgody Sprzedawcy, przy czym w związku z przyjęciem rezygnacji z zamówienia Klient zobowiązuje się do zwrotu kosztów materiałów, płac i innych wydatków poniesionych na realizacje zamówienia.
- Reklamacje Nabywcy dotyczące jakości i ilości wyrobu itp. nie dają prawa do rezygnacji z zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo wycofania się ze zobowiązań w zakresie zamówień, jeżeli Nabywca wprowadził Sprzedawcę w błąd w kwestii swojego stanu finansowego lub gdy stan finansowy Klienta ulegnie znacznemu pogorszeniu.
- Sprzedawcy służy prawo nie przyjęcia zamówienia bez podania przyczyn.
§7 Przepisy bezpieczeństwa
- Przestrzeganie ogólnych i miejscowych przepisów bezpieczeństwa, jak również poinstruowanie personelu Nabywcy lub jego klienta w zakresie używania dostarczonych wyrobów stanowi wyłącznie obowiązek Nabywcy.
§8 Właściwość prawa, właściwość miejscowa sądu
- W przypadkach nieuregulowanych w niniejszych OWS zastosowanie mają wyłącznie przepisy prawa polskiego.
- Wyłącza się konflikt przepisów prawa polskiego i przepisów międzynarodowych dotyczących transakcji sprzedaży.
- Właściwym miejscowo sądem do rozstrzygania ewentualnych sporów jest sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy